SZLAKIEM PIERWSZYCH PIASTÓW… i nie tylko :)

Wczesnym rankiem 21.09.2023r. uczniowie klasy III BT I III ABB wraz z opiekunami udali się na dwudniową wycieczkę Biskupin – Gniezno – Bednary.

Swoją przygodę rozpoczęliśmy od zwiedzania Muzeum Archeologicznego w Biskupinie, gdzie odkryto starożytną osadę z ok. 748r. p.n.e. Zapoznaliśmy się z zabudową wioski pierwszych Piastów, osadą rolnika oraz prastarą uprawą prosa, lnu czy też urzetu barwierskiego stosowanego do barwienia tkanin na kolor niebieski. Będąc pod wpływem wrażeń z Biskupina, z większym zainteresowaniem poznawaliśmy historię Gniezna. Zwiedzaliśmy Wzgórze Lecha i Katedrę Gnieźnieńską, w której koronowani byli pierwsi królowie Polski, muzeum w podziemiach, podziwialiśmy niesamowitą panoramę miasta  z wieży, na którą prowadziło 240 schodów. Wieczór w Gnieźnie był również aktywny – wyruszyliśmy Traktem Królewskim w poszukiwaniu posągów pięciu pierwszych królów Polski  i 15 królików – przewodników po Gnieźnie.

Kolejny dzień przywitał nas słonecznym porankiem, pysznym śniadaniem i wyjazdem na Targi Maszyn Rolniczych – Agro Show 2023 w Bednarach. Bezcenny czas dla każdego miłośnika maszyn rolniczych, dlatego nie mogło zabraknąć tam nas, uczniów ZSCKR w Karolewie! Mogliśmy podziwiać te piękne maszyny, odkrywać nowinki techniczne, uczestniczyć w pokazach polowych, brać udział w konkursach tematycznych. Duże zainteresowanie wzbudziły maszyny autonomiczne do prac agrotechnicznych, drony do oprysków. Jak co roku czas na targach minął zbyt szybko 🙂 . Pełni wrażeń i planów powróciliśmy do Karolewa 🙂 .

Wrażenia uczniów 3BT:

• Fajna przygoda, dużo można było zobaczyć i miło spędzić czas.
  •  W Biskupinie mogliśmy zobaczyć jak żyli ludzie tysiące lat temu i porównać do tego co mamy dziś, ekscytujący był również pobyt w Gnieźnie, ale Targi Agro Show były wisienką na torcie !
  •  Podczas wycieczki do Gniezna warto odwiedzić Wzgórze Lecha, miejsce gdzie narodziła się Polska.
  •  Na Targach w Bednarach można było poznać regionalne smaki i tradycje rolnicze Wielkopolski.
  •  Bardzo mi się podobał  wieczorny spacer po Gnieźnie. Polecam nocleg w „Czarnej Owcy”- był tam klimat 🙂 .