Tam, gdzie urodził się Kopernik … i nie tylko :)

W piękny, słoneczny, poranek 22.09.2022 r. uczniowie klasy II BT i II ABB wraz z opiekunami udali się na dwudniową wycieczkę do Torunia oraz Bednar na wystawę Agro Show .

Piękno toruńskiej starówki poznawaliśmy, krocząc ścieżką edukacyjną: gotyk, barok, renesans. Odwiedziliśmy Muzeum Staromiejskie, ruiny zamku krzyżackiego, dom Mikołaja Kopernika. Wieczorem integrowaliśmy się, uczestnicząc w grach intelektualnych, rozwiązując zagadki w ,,Domu Zagadek” – cóż to były za emocje !!! Wspólne wyjście na pizzę zwieńczyło bogaty w atrakcje dzień. Zadowoleni i zmęczeni udaliśmy się do hotelu, by już o świcie wyjechać w kierunku Poznania na wyczekiwane Targi Maszyn Rolniczych, Bednary 2022. Magiczny czas spędzony na targach minął bardzo szybko, a ogrom maszyn rolniczych, pokazów oraz wiedzy, którą można było pozyskać na długo zostanie z nami. Podróż powrotna minęła szybko… Może za rok zawitamy ponownie w Bednarach 🙂

Uczniowie chętnie dzielili się swoimi wrażeniami:

,,Toruń to bardzo piękne miasto, wchodziliśmy na wieżę ratuszową, z której podziwialiśmy stare miasto. Jedliśmy pyszne kebaby, a wieczorna pizza bardzo zintegrowała klasę, gdyż wszyscy mogliśmy ze sobą porozmawiać na wspólne tematy”. ,,Na targach widzieliśmy dużo ciekawych maszyn, pokazy polowe i roboty uprawowe wywarły na nas duże wrażenie” – twierdzą Norbert i Mikołaj.

,,Moje wrażenia są podzielone. Toruń bardzo pozytywnie mnie zaskoczył, starówka zapiera dech w piersiach, ale Agro Show zawiodło, panował tam chaos i ceny były bardzo wysokie” – powiedział Konrad.

,,Doskonała atmosfera, bardzo nam się podobało i warto pojechać kolejny raz” – to wrażenia Pawła i Piotra.

,,Wycieczka była super. Odwiedziłem nowe miejsca, targi maszyn rolniczych to kolejne wspaniałe doświadczenie w moim życiu. Widziałem maszyny, których na co dzień nie mam okazji zobaczyć” – entuzjastycznie ocenił Hubert.

,,Bardzo ciekawa wycieczka, pobyt w ,,Domu Zagadek” chętnie bym powtórzył. Minusem był czas przeznaczony na targi maszyn, 5 godzin to zdecydowanie zbyt krótko. Chętnie pojechalibyśmy jeszcze raz – mówią Michał i Mikołaj.

Takie wrażenia uczestników są najlepszą rekomendacją wycieczek edukacyjnych.