Wycieczka klasy II HTP do Torunia

8 czerwca 2022 r. wzięliśmy udział w jednodniowej wycieczce do Torunia. Najpierw byliśmy na statku, na którym pan opowiadał nam historię Torunia.

Podczas czasu wolnego odwiedziliśmy m.in. kocią kawiarnie, manufakturę oraz kilka sklepów z piernikami. Ulice Torunia i cała  architektura miasta jest bardzo interesująca, szczególnie kolorystyka w stonowanych, pastelowych odcieniach. Zostaliśmy zapoznani z historią Torunia i Mikołaja  Kopernika przez pana przewodnika. Zostaliśmy zaprowadzeni m.in.  pod ratusz, kościół, dom Kopernika i poznawaliśmy ulice i miejsca z historycznym przekazem, np. restauracja Trzy Korony. Usłyszeliśmy kilka ciekawych legend związanych z historia Torunia. Po oprowadzaniu poszliśmy do Żywego Muzeum Piernika, w którym sami mogliśmy uformować własne pierniczki. Zapoznaliśmy się z dokładnym procesem tworzenia i dekorowania. Wycieczka nauczyła nas wiele o historii miasta, życiu Mikołaja Kopernika. Wyjazd był bardzo ciekawy i wszyscy jesteśmy z niego zadowoleni.

Dziękujemy panu Dyrektorowi za możliwość poznania tego pięknego miasta i panu Adamowi Kosiorkowi za bezpieczną podróż.

Karolina Niewęgłowska i Magdalena Kolbus

Szczegóły w prezentacji. Zapraszamy!