Rajd Pieszy – „Niebieski Szlak Herbowy”

16 kwietnia 2019r. dwudziestoosobowa grupa naszej szkoły, w której w skład wchodziły uczennice klasy maturalnej i uczniowie klasy II  technikum architektury krajobrazu i weterynarii oraz  opiekunowie Barbara Jagieło, Magdalena Witkowska – Hrycek, Katarzyna Aleszczyk, spotkali się przy hali Olimpia, aby wziąć udział w rajdzie pieszym ” Niebieskim Szklakiem Herbowym”. Celem rajdu była popularyzacja turystyki pieszej wśród młodzieży, poznawanie walorów  krajoznawczo – turystycznych regionu.  Przed marszem zostały przypomniane uczestnikom zasady bezpieczeństwa na drodze oraz zasady bezpieczeństwa poruszania się w terenie.

Maszerowaliśmy 16 km, podziwiając uroki krajobrazu oraz zmiany zachodzące w przyrodzie. Punktem docelowym naszego rajdu było zdobycie Góry Herbowej (157 m), która jest związana  z herbem Kętrzyna. Góra jest gęsto porośnięta roślinnością. Ze szczytu jednak rozciąga się malowniczy widok na okoliczne pola i łąki.  U podnóża ciągnie się wąwóz, którym kiedyś biegła  linia kolejki wąskotorowej i którą, a  następnie leśną droga dotarliśmy, pokonują naturalne przeszkody do bardzo dobrze utrzymanego, założonego 1809r. cmentarza starego pruskiego rodu Redeckerów.  Z cmentarza aleją dębową zasadzoną w 1905r. przez Maxa Redeckera doszliśmy do Godzikowa, następnie udaliśmy się do Nakomiad, których historia sięga czasów średniowiecza. W Nakomiadach podziwialiśmy pałac barokowy wybudowany w latach 1664 – 1680, a przebudowany w 1705r. , park krajobrazowy ze starym drzewostanem oraz kaplicę neogotycką.  W parku zachowały się również resztki murów obronnych. Działa tu także manufaktura, w której wytwarza się repliki XVIII – wiecznych pieców kaflowych dawnych Prus Wschodnich, która zrobiła na nas ogromne wrażenie. Ostatnim przystankiem naszego rajdu,  dzięki uprzejmości pani Dyrektor Olgi Wanago, była Szkoła Podstawowa w Nakomiadach.  Czekając  na bus szkolny, graliśmy w grę integracyjną „Skojarzenia”. Pełni wrażeń, z uśmiechem na twarzy wróciliśmy do Karolewa.