WYGRANA W MIĘDZYKLASOWEJ BITWIE O NAJWYŻSZĄ ŚREDNIĄ OCEN I FREKWENCJĘ W ROKU SZKOLNYM 2015/2016

Ponoć nic dwa razy się nie zdarza…, a jednak te słowa nie dotyczą uczniów klasy IV TAK/TAG, którzy już po raz trzeci wygrali bitwę o najwyższą frekwencję w Szkole. Nagrodą było dofinansowanie do wycieczki klasowej. W poprzednich latach był Toruń i Podlasie, a w tym roku 21 września wyruszyliśmy w kierunku Warszawy.

Nasz pobyt w Warszawie rozpoczęliśmy od zwiedzenia Muzeum Powstania Warszawskiego. Muzeum stanowi hołd wobec tych, którzy walczyli i ginęli za wolną Polskę i jej stolicę, pokazując następnym pokoleniom Polaków sens tamtych wydarzeń. Zwiedzając ekspozycje mieliśmy okazję odczuć klimat minionego czasu, odtworzyć atmosferę powstańczej Warszawy, zobaczyć nie tylko militarne dzieje 63 dni walk, ale także życie codzienne ludności cywilnej. Dzięki temu, że Muzeum ma charakter interaktywny i narracyjny przybliża bardzo realistycznie powstańczą rzeczywistość. Duże wrażenie zrobił na nas stalowy Monument, przecinający dwa poziomy ekspozycji. Jego ściany pokrywają daty kolejnych dni powstania. W tym „bijącym sercu walczącej Warszawy” zamknięto odgłosy powstańczej stolicy.

Po wspaniałej lekcji historii i patriotyzmu udaliśmy się w kierunku Studio Buffo na musical „Metro”, w reżyserii Janusza Józefowicza. Grupa młodych artystów przedstawiła widzom opowieść o marzeniach, rozczarowaniach i młodzieńczych ideałach, które można realizować w piękny sposób. Spektakl pełen nadziei i zachęty do robienia w życiu tego, co się kocha. Dzięki wspaniałej choreografii, świetnym aktorom, tancerzom oraz pięknie śpiewającym artystom nabraliśmy przekonania, że „świat się zmienia, padają mury, otwierają się granice. Teatr też się zmienia. Niezmienne pozostają tylko marzenia. Marzenia młodych ludzi, nasze marzenia…” .

Agnieszka Pędzich

To była nasza trzecia wycieczka – wygrana w bitwie o frekwencję i średnią ocen. Wizyta w Muzeum była ciekawą lekcją historii, to miejsce powinien odwiedzić każdy Polak. Spektakl w Teatrze był niesamowity! Są to miejsca godne polecenia”.

Karolina Ż., Klaudia, Karolina D., Ola

Uważamy, że wyjazd do Warszawy był bardzo ciekawy. Nauka połączona z rozrywką, to doskonały pomysł na spędzenie czasu. Duże wrażenie wywarło na nas Muzeum Powstania Warszawskiego, Muzeum – inne niż wszystkie. Spektakl „Metro” dotyczył tematyki młodzieżowej- oglądałyśmy go z zapartym tchem.