Wycieczka do Warszawy

W dniach 30-31 maja grupa młodzieży aktywnie działająca w Samorządzie Uczniowskim ZS CKR w Karolewie oraz laureaci szkolnych konkursów pod opieką Pani Janiny Fąderskiej i Pani Moniki Nowak wzięła udział w wycieczce do Warszawy.

Warszawa powitała nas chłodem, lecz nie zniechęciło to nas do zwiedzania. W pierwszej kolejności zaplanowaliśmy podziwianie panoramy Warszawy z tarasu widokowego XXX – tka Pałacu Kultury i Nauki. Wjazd windą i …. piękna jest nasza stolica! Niektórym tak dech zaparło, że musieliśmy ratować się coca-colą w Złotych Tarasach.

Na Powązkach Wojskowych czekała na nas Pani Zofia Kamińska, córka gen. Franciszka Kamińskiego. Złożyliśmy wieniec na grobie Patrona naszej szkoły, zapaliliśmy znicze i uczciliśmy Jego Pamięć. Następnie Pani Zofia zaproponowała nam spacer po Powązkach, który okazał się dla nas niezwykłym przeżyciem. Serdeczność i życzliwość Pani Zofii ujęła nas bardzo, z wielką uwagą słuchaliśmy Jej opowieści. Zobaczyliśmy miejsca pochówku wielu zasłużonych Polaków, którzy są dla nas do tej pory wzorami do naśladowania – m.in. Rudy, Zośka, czy też poeta Krzysztof Kamil Baczyński. Pani Zofio, dziękujemy z całego serca!

Na zakończenie dnia postanowiliśmy rozwiać wszelkie wątpliwości na temat Stadionu Narodowego. Po dokładnych oględzinach stwierdzamy; jest ogromny, piękny i możemy być z niego dumni. Z okrzykami „Polska, gola” ruszyliśmy na nocleg do internatu ZSCKR w Golądkowie.

Kolejny dzień zwiedzania rozpoczęliśmy od Zamku Królewskiego w Warszawie. Spacer po komnatach i wnętrzach zamkowych z komentarzem przewodnika wzbogacił naszą wiedzę historyczną. Chyba najdłużej zatrzymaliśmy się w Sali Tronowej, a Orły wyszywane srebrną nitką wyglądały niezwykle dostojnie. Piękno obecne Zamku Królewskiego doceniliśmy stojąc przy makiecie przedstawiające zniszczenia powojenne. Potem tylko spacer po Starówce, zdjęcie przy Kolumnie Zygmunta i w drogę… Do Opinogóry koło Ciechanowa, gdzie w dawnej letniej rezydencji Krasińskich mieści się Muzeum Romantyzmu. Z przyjemnością oglądaliśmy to urocze miejsce poświęcone naszemu trzeciemu wieszczowi romantycznemu Zygmuntowi Krasińskiemu.

Wycieczka dostarczyła nam niezapomnianych przeżyć i pozwoliła miło spędzić czas. Przede wszystkim jednak miała bezcenny wymiar edukacyjny i wychowawczy.

Chcielibyśmy jeszcze raz podziękować  Panu Dyrektorowi Ryszardowi Kawczyńskiemu za zorganizowanie tej wspaniałej wycieczki, Dyrektorowi ZS CKR w Golądkowie Panu Krzysztofowi Nuszkiewiczowi za gościnę i za to, że dzięki Pani Iwonie Tomczyk czuliśmy się u Was jak w domu.

Samorząd Uczniowski

A oto wrażenia uczestników wycieczki:

Dużym i miłym zaskoczeniem był wspólny spacer po Powązkach z Panią Zofią Kamińską, która pokazała nam miejsca pochówku znanych i zasłużonych osobistości., m.in. ofiar katastrofy lotniczej pod Smoleńskiem. Wielkie wrażenie zrobił również Stadion Narodowy, który swoim ogromem zapiera dech w piersiach… „    Kinga Polak  III TAK

„Jestem pod wrażeniem panoramy Warszawy z tarasu PKiN – zachwyca połączeniem historii i nowoczesności…” – Marek Krajewski III TMR

„ Super wycieczka, wspaniałe atrakcje”. -Maciej Zwierkowski II a TŻiUG

„Wycieczka bardzo udana. Ciekawe miejsca i miła atmosfera”- Marta Piwek i Dominika Kwiatkowska  I TAK