POLAGRA PREMIERY 2014

W dniach 30.01.2014 – 02.02.2014 r. odbyły się w Poznaniu Międzynarodowe Targi Mechanizacji Rolnictwa POLAGRA PREMIERY 2014, które rozpoczynają cykl wystaw rolniczych. Jest to bardzo ważne wydarzenie w branży rolniczej  naszego kraju oraz wielu krajów europejskich.

31.01.14 r grupa młodzieży z klas mechanicznych wraz z opiekunami wyruszyła, mimo zimowej aury,  ze  szkoły w Karolewie aż do stolicy województwa wielkopolskiego, Poznania.

Podróż, mim iż była długa, przebiegała w miłej  atmosferze. Tym bardziej ,że dla niektórych   był to czas, który po raz pierwszy spędzaliśmy wspólnie poza szkołą. Do Poznania dotarliśmy wczesnym wieczorem i  udaliśmy się na  Rynek. Zachwycił on  nas swoim malowniczym pięknem, szczególnie długowiecznym ratuszem i licznymi kamieniczkami. Szczególną uwagę  zwróciliśmy na wagę miejską, Pręgież i Odwach. Wspomnieć należy też o kilku pałacach, które  stanowią istotną część rynku, tj. Pałac Działyńskich i Mielżyńskich oraz fontanny.

Po krótkim zwiedzaniu udaliśmy się na posiłek i pojechaliśmy się zakwaterować w Szkolnym Schronisku Młodzieżowym TPD.

Na drugi dzień, tuż po  śniadaniu, pojechaliśmy na Targi. Podzieliliśmy się na grupy i zaczęliśmy się przechadzać między stoiskami. Między innymi można było tu natrafić na wystawy i wykłady dotyczące np. historii rolnictwa czy też debaty na  istotne tematy dotyczące uprawy roślin oraz hodowli zwierząt gospodarskich Oprócz tego, było wiele wystaw z agregatami rolniczym  najnowszej technologii. Ponadto można było zobaczyć świetnie wyposażone ciągniki czołowych producentów maszyn rolniczych .Zapoznać się z  ich budową i eksploatacją . Była to niesamowita lekcja z  maszyn rolniczych.

Do najważniejszych wydarzeń podczas Targów Poznańskich można zaliczyć np. X Forum Producentów Rzepaku, Trendy w Hodowli Bydła Mlecznego, Bioenergie w rolnictwie czy też Rewolucja genomowa w selekcji bydła mlecznego. W czasie imprezy odbywały się również liczne konkursy  z nagrodami w postaci markowych gadżetów związanych z rolnictwem. My również braliśmy w nich udział z dużym sukcesem.

Po południu, ok. godz. 16 nadszedł czas powrotu do domu. Zmęczeni ,ale pełni wrażeń, postanowiliśmy jeszcze tu powrócić , może Targi Maszyn Rolniczych we wrześniu?

W tym miejscu w imieniu uczestników chciałbym podziękować Dyrektorowi ZS CKR w Karolewie za wsparcie finansowe w zorganizowaniu wycieczki, tym bardziej, że odbyła się ona w czasie ferii.