Wycieczka do Warszawy

W dniach 12-13 kwietnia grupa uczniów naszej szkoły wraz z opiekunami uczestniczyła w wycieczce do Warszawy. Celem wyjazdu było poznawanie kraju, tradycji, zabytków kultury i historii oraz poszerzanie wiedzy z różnych dziedzin życia społecznego, gospodarczego i kulturalnego.

Pierwszym punktem naszej wycieczki było zwiedzenie jednego z najnowocześniejszych muzeów w Europie jakim jest Centrum Nauki Kopernik.

Na wejściu przywitał nas rozradowany, mówiący robot i wielkie wahadło Foulcaulta z 250 kg kulą pokazującą jak ziemia obraca się wokół własnej osi. Podczas 3-godzinnego zwiedzania mogliśmy przeprowadzić wiele eksperymentów oraz dokonać ciekawych obserwacji zjawisk chemicznych, biologicznych, fizycznych, informatycznych i wielu innych. Do naszej  dyspozycji było ponad 450 eksponatów zgromadzonych w sześciu tematycznych galeriach.

Ponieważ ze względów organizacyjnych do Centrum wchodziliśmy podzieleni na grupy, mieliśmy trochę czasu, aby pospacerować po Krakowskim Przedmieściu i Starówce, kupić pamiątki.

Kolejnym etapem naszej wycieczki była wizyta w kinie 5D Extreme. Obejrzeliśmy tu 3 filmy, które wywarły na nas niesamowite wrażenia. Dzięki  efektom specjalnym – czuliśmy jak trzęsie się ziemia, chlapała na nas woda, straszyły nas duchy… Nie obyło się bez krzyków i pisków.

Po pełnym wrażeń dniu wyruszyliśmy na nocleg do Domu Rekolekcyjno – Formacyjnego.

Następnego dnia, wzmocnieni pysznym śniadaniem, udaliśmy się na Giełdę Papierów Wartościowych. Nowoczesne, przeszklone wnętrze giełdy przywitało nas imponującą rzeźbą byka (symbolem hossy na giełdzie). Ruchomymi schodami udaliśmy się do miejsca, skąd mogliśmy podziwiać główny parkiet giełdy, kolorowe notowania giełdowe przemykające na monitorach, charakterystyczny dzwonek oraz zegary wskazujące czas na głównych giełdach światowych. Obejrzeliśmy również ciekawą prezentację o giełdzie, akcjach – dowiedzieliśmy się jak i w co inwestować, żeby zarobić.

Kolejnym punktem wycieczki był spacer z przewodnikiem „Szlakiem Powstania Warszawskiego”, który rozpoczął się na Starym Mieście, miejscu nasyconym historią i tragicznymi wydarzeniami z czasów Powstania w 1944r. Zobaczyliśmy m.in. Plac Zamkowy wraz z kolumną Zygmunta III Wazy, pomnik Małego Powstańca oraz liczne tablice pamiątkowe, a także Plac Piłsudskiego i Grób Nieznanego Żołnierza.

Ostatnim etapem było Muzeum Powstania Warszawskiego. Dzięki aranżacji wnętrza i wykorzystaniu efektów multimedialnych mieliśmy niepowtarzalną okazję, aby przybliżyć sobie powstańczą rzeczywistość, którą dodatkowo mogliśmy przeżyć dzięki zebranym kartkom z kalendarza tamtych lat.

Po tak intensywnie spędzonych dniach, udaliśmy się w drogę powrotną do Karolewa, gdzie dotarliśmy o 23.30.